Wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej; reklama wprowadzająca pacjenta w błąd musi zniknąć

Informacje, Środa, 22 czerwca 2016

Wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej: reklama wprowadzająca pacjenta w błąd musi zniknąć

Aktualności NIA, 21 czerwca 2016

17 czerwca br. w Ministerstwie Zdrowia odbyło się pierwsze spotkanie zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. W jego pracach uczestniczył Michał Byliniak – wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej. Zespół składa się z przedstawicieli: Ministerstwa Zdrowia, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, a także Naczelnej Rady Aptekarskiej, Naczelnej Rady Lekarskiej oraz Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych.

Zadaniem zespołu, któremu przewodniczy wiceminister zdrowia Krzysztof Łanda, jest opracowanie projektu założeń do zmian aktów prawnych dotyczących reklamy leków, suplementów diety, innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych, a także innych produktów które są prezentowane jako posiadające ich właściwości. - Całkowity zakaz reklamy nikomu nie przyniesie korzyści, konieczne są jednak zmiany w przepisach, które chroniłyby pacjenta przed reklamą wprowadzającą go w błąd.

Powinniśmy wspólnie wypracować rozwiązania, które skutecznie ograniczą zabiegi marketingowe zacierające różnicę pomiędzy lekiem, a suplementem diety lub jego pochodną – powiedział Michał Byliniak, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej. Michał Byliniak zwrócił również uwagę na niepokojące sygnały pojawiające się ostatnio w przestrzeni publicznej, które sugerują chęć powrotu do rozmów na temat złagodzenia zakazu reklamy aptek. - Według nas apteka powinna być przede wszystkim placówką ochrony zdrowia, a nie punktem dystrybucji produktów leczniczych, bijącym kolejne rekordy sprzedażowe, dlatego jesteśmy za utrzymaniem zakazu reklamy aptek. Cieszę się, że nasza wizja jest spójna z wizją prezentowaną przez ministerstwo – podsumował wiceprezes NRA.

Zespół zakończy swoją działalność po zrealizowaniu zadania oraz przedstawieniu ministrowi zdrowia szczegółowego raportu. Planowany termin zakończenia prac zespołu przypada na 1 września br.


Proszę czekać... Proszę czekać...